مقالات علمی، پژوهشی، درسی

چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟
درج شده در تاریخ 1394/02/05 توسط مدیر.

گروه بندی
Skip Navigation Links.
همه موارد
Collapse 0 چیز که مانع 10 چیز دیگر است0 چیز که مانع 10 چیز دیگر است
0 چیز که مانع 10 چیز دیگر است
Collapse 6 کلاه تفکر: نگاه کردن به یک تصمیم از همه جوانب6 کلاه تفکر: نگاه کردن به یک تصمیم از همه جوانب
6 کلاه تفکر: نگاه کردن به یک تصمیم از همه جوانب
Collapse اداب درس خواندناداب درس خواندن
اداب درس خواندن
Collapse ارامش گرفتن با خداارامش گرفتن با خدا
ارامش گرفتن با خدا
Collapse انتخاب رشته دبیرستانانتخاب رشته دبیرستان
آشنايي با رشته‌هاي تحصيلي در مقطع دبيرستان
Collapse باورهای غلط درمورد خلاقیتباورهای غلط درمورد خلاقیت
باورهای غلط درمورد خلاقیت
Collapse بهترین شخصیت خود را بیابید‏بهترین شخصیت خود را بیابید‏
بهترین شخصیت خود را بیابید‏
Collapse جزوه قرانی 1جزوه قرانی 1
ایه الکرسی
Collapse شعرشعر
فریدون مشیری
Collapse شعر 2شعر 2
سهراب سپهری
Collapse مشاورهمشاوره
7توصیه برای کاهش استرس
Collapse نحوه مواجه با مشکلات تحصیلی نوجواناننحوه مواجه با مشکلات تحصیلی نوجوانان
دلايل عدم پيشرفت درسی
راهکار های مواجه با مشکلات تحصیلی
Collapse نگرش همه چیز استنگرش همه چیز است
نگرش همه چیز است
Collapse ویژه کنکور ریاضیویژه کنکور ریاضی
برنامه ریزی کنکور
دروس ریاضی
Collapse پاییزپاییز
فصل پاییز
Collapse پیام مشاور 1پیام مشاور 1
توصیه هایی به والدین جهت ارتقا و تقویت سلامت فرزندان
Collapse پیام مشاور2پیام مشاور2
راهكارهاي بالا بردن روحيه و بهبود روابط :
Collapse چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟
چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟
Collapse چکونه زیست بخوانیمچکونه زیست بخوانیم
زیست
چگونه حسابان بخوانیم
Collapse چگونه خلاقـیت خود را تقویت کنیم؟ ۷ نکته مفید برای پرورش خلاقیت در شماچگونه خلاقـیت خود را تقویت کنیم؟ ۷ نکته مفید برای پرورش خلاقیت در شما
چگونه خلاقـیت خود را تقویت کنیم؟ ۷ نکته مفید برای پرورش خلاقیت در شما

لیست مقالات
باورهای غلط درمورد خلاقیت
تاریخ درج مقاله: 1394/02/05
نگرش همه چیز است
تاریخ درج مقاله: 1394/02/05
0 چیز که مانع 10 چیز دیگر است
تاریخ درج مقاله: 1394/02/05
بهترین شخصیت خود را بیابید‏
تاریخ درج مقاله: 1394/02/05
دروس اختصاصی رشته ریاضی
تاریخ درج مقاله: 1393/09/08
چگونه حسابان بخوانیم
تاریخ درج مقاله: 1393/09/08
برنامه ریزی کنکور
تاریخ درج مقاله: 1393/09/08
چگونه زیست بخوانیم
تاریخ درج مقاله: 1393/09/02
پاییز
تاریخ درج مقاله: 1393/07/12
ارامش گرفتن با خدا
تاریخ درج مقاله: 1393/06/17
آداب درس خواندن
تاریخ درج مقاله: 1393/06/10
دلايل عدم پيشرفت درسی
تاریخ درج مقاله: 1393/06/10
راهكارهاي بالا بردن روحيه
تاریخ درج مقاله: 1393/03/21
بی تو مهتاب شبی
تاریخ درج مقاله: 1393/03/21
صدای پای آب
تاریخ درج مقاله: 1393/03/21
متن آيه الكرسي و فواید خواندن ان
تاریخ درج مقاله: 1393/03/21

در طول روز انرژی خود را بالا ببرید

فرض کنید ساعت 2:30 بعد از ظهر است و شما سرکار هستید. شما به سختی می توانید چشم های خود را باز نگه داشته و تمرکز خود را حفظ کنید. تنها چیزی که شما می خواهید یک چرت خواب است. در چنین زمان هایی ممکن است شما تصمیمات نادرستی بگیرید و بدخلق شوید و نتوانید کار خود را با کیفیت مناسب انجام دهید. برای بهترین بودن، باید در کل روز انرژی داشته باشید.

                                       

در این مقاله به بررسی علل این کاهش انرژی در روز و راه های رفع آنها می پردازیم.

چه چیزی باعث پایین آمدن انرژی می شود ؟

دلایل زیادی برای پایین رفتن سطح انرژی شما وجود دارد مانند :

  • کمبود خواب
  • رژیم غذایی بد
  • کمبود آهن یا ویتامین ها
  • دارو
  • نبود ورزش
  • افسردگی
  • استرس
  • کم کاری تیروئید
  • انگیزه کم

خستگی مداوم می تواند دلایل فیزیکی و روحی داشته باشد. اگر این خستگی برای چند هفته ادامه پیدا کرد، برای رفع آن اقدام و به متخصص مراجعه کنید.

 

راه حل های کوتاه مدت

آب بنوشیدبدن ما برای کار کردن احتیاج به آب دارد. وقتی آب نمی نوشید، خود را از یک ماده حیاتی محروم می کنید. این بر ذهن و انرژی شما تاثیر می گذارد. هر زمان که انرژی تان کم شد، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. طبق گفته متخصصان مردان روزانه باید 3 لیتر و زنان 2.2 لیتر مایعات بنوشند. این مایعات حتما نباید آب باشد. اگرچه نوشیدنی های دیگر همه فواید آب را ندارند. مثلا کافئین باعث ایجاد اضطراب می شود. آب میوه های دارای قند زیاد ممکن است در مدت کوتاهی به شما انرژی بدهد ولی پس از مدتی باعث خستگی بیشتر شما می شوند.

از نور استفاده کنیداگر اتاق کار شما پنجره دارد، آن را باز کرده و اجازه دهید نور طبیعی وارد شود. اگر پنجره ندارید، از لامپ هایی با نورکافی استفاده کنید. لامپ هایی که نور آنها شبیه نور خورشید است، به هوشیاری و آمادگی بیشتر شما کمک می کند. افزایش نور مانیتور کامپیوتر شما می تواند باعث جلوگیری از خواب الودگی شود. پس نور آن را تنظیم کنید.

پیاده روی کنید.یک پیاده روی کوتاه، اکسیژن بیشتری به مغز شما می رساند. یک تغییر کوتاه در اطراف تان، باعث افزایش سطح انرژی شما می شود. اگر می توانید با یک دوست یا همکار به پیاده روی بروید. این شما را تشویق می کندکه بیشتر پیاده روی کنید و عزت نفس شما را هم زیاد می کند. در زمان ورزش و پیاده روی و بعد از آن، آب زیادی بنوشید.

به موسیقی گوش دهید.فکر کنید وقتی به یک موسیقی پرانرژی گوش می کنید، چه احساسی دارید. توجه تان زیاد شده، شروع به تکان دادن پاها کرده و روحیه تان بالا می رود. موسیقی می تواند تاثیر عمیقی روی سطح انرژی تان بگذارد. برخی از انواع موسیقی انرژی، دقت و آمادگی بیشتری به شما می دهند و برخی نیز خواب آلودگی، عصبانیت و تنش شما را زیاد می کند. تشخیص نوع موسیقی که باعث بالا رفتن انرژی می شود، بر عهده خود فرد است. مثلا برخی با موسیقی سنتی و برخی با موسیقی پاپ انرژی می گیرند. هر وقت احساس کردید انرژی تان دارد کاهش می یابد، موسیقی پخش کنید و لذت ببرید. گاهی گوش دادن موسیقی می تواند باعث حواس پرتی شما بشود. به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید و ببینید گوش دادن موسیقی می تواند روی کیفیت کار شما تاثیر منفی بگذارد یا نه. همچنین موسیقی می تواند حواس همکاران را پرت کند. پس باید از هدفون استفاده کنید.
 

راه حل های بلند مدت

غذاهای سالم تر بخورید.رژیم غذایی شما روی احساس تان تاثیر دارد. وقتی غذاهایی با ارزش غذایی کم ( مانند غذاهای چرب، شیرین، شور و دارای مواد افزودنی) می خورید، تغذیه مناسب برای انجام کارها به بهترین شکل را نداشته اید. چیزهایی مثل شکلات اگرچه با بالا بردن قند خود شما احساس خوبی را به شما می دهند، ولی پس از مدتی احساسی بدتر از قبل خواهید داشت. در عوض خوردن این غذاها، سه وعده غذای سالم و متعادل مصرف کنید. در بین وعده های غذایی هم می توانید از موادی مانند خشکبار، پنیرهای کم چرب، میوه و سبزیجات یا ماست استفاده کنید.

به طور مرتب ورزش کنید.یکی از بهترین راه ها برای افزایش انرژی، ورزش مداوم است. ورزش باید بخشی از زندگی شما شود. ورزش منظم روی ذهن و سلامت تان تاثیر مثبت دارد. مهم نیست چقدر مشغله کاری دارید، باید ورزش جزئی از برنامه روزانه تان باشد.

معنی ببخشید.گاهی پرداختن به کارهایی که به نظرتان بی معنی و کسالت آور هستند، انرژی شما را کاهش می دهد. کارهای تکراری باعث کرختی ذهن و احساس خستگی و سستی می شود. وظایفی که بیشترین تاثیر منفی روی انرژی شما دارند، را شناسایی کنید. اغلب آنها جزء مهم ترین کارهایی که روزانه باید انجام دهید، نیستند. از خودتان بپرسید آیا واقعا نیاز است که این کارها را انجام دهید.اگر نه، یا آنها را لغو کنید و یا به کس دیگری محول کنید. اگر اشتیاق خود را برای انجام شغل خود از دست دادید، اهداف خود را از انجام وظایف تان دوباره بررسی کنید. این تاثیر کار روزانه شما را نشان می دهد حتی اگر کم و محدود باشد.

به زمانبندی خود نگاه کنید.چگونگی زمانبندی وظایف، می تواند روی احساس شما موثر باشد. به عنوان مثال اگر آدم سحرخیزی هستید، انرژی شما قبل از ظهر بیشتر است. بنابراین مهم ترین کارهای خود را در صبح ها که بیشترین انرژی را دارید، قرار دهید.